NMGK Hjem Registrer Logg inn


Innlegg: 7  [ Viser: 1 til 5 ]  Sider: 1 2  [ Viser side 1 ]

Norsk Moto Guzzi Klubb ForumGenereltKj?psr?d: V65
Jeg har kommet over en V65 til salgs, men som den nybegynneren jeg er i forhold til Moto Guzzi, trenger jeg litt hjelp med å vurdere den før jeg evt. handler. Det jeg vet om sykkelen foreløpig er basert på en kikk gjennom et utstillingsvindu og en kort prat med selgeren (jeg hadde ikke tid til mer i dag).

Jeg er usikker på årsmodellen, men den har stiftetenning og er gått ca. 35000km. Den ble visstnok importert fra Tyskland for et par år siden. Den ser relativt rustfri ut, bortsett fra noen småflekker på tanken. Kardangen er skiftet ut ganske nylig pga. havari på langtur. Jeg er usikker på om det er montert originaldeler her. Støtdemperne bak er nye Koni. Batteriet er flatt, og dekkene lekker litt tuft, visstnok fordi sykkelen "har stått en stund". Det er noe rust på bremseskivene foran, men ikke så mye at det skulle være et problem. Ombygningssett til elektronisk tenning følger med. Sist, men ikke minst, er luftfilteret byttet ut med et KN(?)-filter, og matingen til forgasserne er forandret, pluss at det er montert et "italiensk designer-eksosanlegg" (selgers beskrivelse). Forgasserne må dermed ha nye dyser og justeres, men i følge selger skal dette være en vanlig modifikasjon som skulle være lett å finne ut av. Noen som har vært borti dette?

Selger ber om 20.000,- "som den står", men siden sykkelen har stått en stund regner jeg med at det er et visst prutningsmonn.

Alle kommentarer, tips og råd mottas med takk!


Innsendt 11.09.2003 20:10:56.
 
For (altfor) mange år siden fikk jeg låne en ny og orginal V65SP, når min V50 Monza stod på verksted (mitt første kardang havari). For kortvokste er dette en fin "mini sports tourer", men de fleste V35/50/65 er plaget av dårlig finish og underdimensjonert girkasse og kardang.
Dersom du er kortvokst (150-165cm)og kan skru er dette en fin sykkel.
Forlang at du får kjørt sykkelen. Hvis batteriet og dekkene flate, kan du regne en påkost på 3000,-


Arne
 
Da ser jeg bare ett mulig skjær i sjøen: Jeg er ikke spesielt kortvokst (187cm på sokkelesten). Blir det et problem at sykkelen rett og slett er for liten? Jeg har ikke prøvesittet ennå, men hadde tenkt å ordne en prøvetur før den endelige avgjørelsen.

Selger er forresten interessert i å ta på seg jobben med å justere forgasserne - mot betaling (han driver mc-verksted) - samt skaffe nytt batteri. Regner med at det er best å forhandle fram en fast pris for sykkelen ferdig "skrudd"? Hvor mye er sykkelen verdt da?

Innsendt 11.09.2003 20:15:21.
 
Hvor mye en slik sykkel som attpå til har stått lenge er verdt lar seg nok ikke besvare på skikkelig vis. Den må nok kjøres. Og iflg. Guzziologi er elektronisk tenning på disse modellene helt nødvendig hvis man da ikke er har som ekstremsport og lidenskap å stille tenning. Viktigere er det at 1,87 tilsier at kroppen synes for stort for sykkelen. I alle fall om det skal kjøres lengre turer. Jeg har kjørt v65, som forøvrig er en grei sykkel. I alle fall de seneste modellene. Men hadde jeg vært høyere enn mine 1,75 ville jeg nok ikke likt meg.

mvh henry
 
Jeg var lykkelig eier av en V65SP i 16 år og følte at sykkelen var skreddersydd for mine 163 cm på strømpelesten. Da versjonen med helkåpe kom, stod det i reklamen at den egnet seg best for personer under 170 cm. De som er høyere vil normalt måtte sitte med knærne utenfor kåpen, eller evt. ta av de nedre kåpedelene for å få plass (den rene V65’en har ikke kåpeunderdeler). Du bør absolutt prøvekjøre sykkelen en del mil for å se om du finner deg til rette på den.

Elin
Elin Vandevjen
Norsk Moto Guzzi Klubb ForumGenereltKj?psr?d: V65


Innlegg: 7  [ Viser: 1 til 5 ]  Sider: 1 2  [ Viser side 1 ]


Forumets Status
4592 medlemmer har skrevet 205 meldinger fordelt på 85 emner / 4 kategorier / 2 forum.
Brukernavn
Passord
 
 Automatisk innlogging? (krever cookies)
Vi ønsker vårt nyeste medlem Bryggern velkommen.
Det for tiden 0 medlemmer innlogget i forumet.
Innloggede medlemmer:
Alle innlegg er medlemmenes private meninger. Norsk Moto Guzzi Klubb er ikke ansvarlig for innleggenes innhold.